In de rubriek ‘klantverhalen’ delen we verhalen van klanten. Wat doen ze in het dagelijks leven? Wat drijft ze? Waarom zijn ze klant van Veldsink Advies? Dit keer delen we het verhaal van Ronald van Ampting van S – IP uit Valkenswaard. Ronald is al 16 jaar klant bij Veldsink – Bekx in Mierlo, inmiddels zowel privé als zakelijk.
“Dit kunnen wij beter”
S-IP is een modern en energiek telefonie- en internetbedrijf, gevestigd in Valkenswaard. Vanuit een bescheiden bedrijfspand op industrieterrein Schaapsloop runt Ronald daar samen met zijn compagnon Stefan Bax sinds 2010 het bedrijf. Ronald: “Zestien jaar geleden begon ik voor mezelf als Van Ampting Data & Telecommunicatie. Toen er door een club in Eindhoven een Hosted Telefonie Omgeving werd gezocht, dacht ik meteen aan Stefan, die ik nog kende van de MTS. We hielden contact en zeiden op een dag tegen elkaar: dit kunnen wij beter! En zo geschiedde. In 2010 zijn we samen ABoverIP gestart, wat later S-IP is geworden.”
Lokaal georiënteerd
S-IP richt zich bewust op omgeving Eindhoven. Ronald: “toen ik nog in loondienst werkte, reed ik wel eens het hele land door om mijn diensten aan te bieden. Aan het eind van de dag had ik 7,5 uur gereden en een half uur gewerkt! Dit kan niet de bedoeling zijn. Ik ben geen taxichauffeur! Daarom focussen we ons heel gericht op omgeving Eindhoven zodat we veel beter en efficiënter de service naar onze klanten kunnen leveren.“
Aan het eind van de dag had ik 7,5 uur gereden en een half uur gewerkt. Dit kan niet de bedoeling zijn. Ik ben geen taxichauffeur!
Ronald van Ampting
“Natuurlijk is er de afgelopen tijd veel veranderd. Werken op afstand doen we steeds meer en de mogelijkheden daartoe zijn steeds groter. Juist daarom ben ik van mening dat persoonlijk contact en het snel kunnen schakelen met elkaar essentieel blijft. Als je op een acceptabele afstand van elkaar woont, ben je gewoon flexibeler zodat je waar nodig direct kunt acteren. Dat komt de samenwerking ten goede.”
Langetermijnrelatie
“Wij werken voor de zakelijke markt waar we de meeste voldoening halen uit het leggen van grootzakelijke internet- en telefonieverbindingen. Hier kunnen we op het gebied van service écht van meerwaarde zijn. Onze passie zit ‘m in het opbouwen van een langetermijnrelatie met klanten”.
Simpel, snel en schaalbaar
De langetermijnrelatie vertaalt zich in de klantportefeuille die S-IP kent met schoolstichtingen. “Schoolstichtingen in de regio vormen meer dan de helft van ons klantenbestand. Dit betekent dat we aan iedere basisschool die bij die stichting is aangesloten, het internet en de telefonie mogen regelen. Als je de kwaliteit en de service maar blijft leveren, lopen zij niet weg. En daar werken we dagelijks keihard aan. We zijn vanaf het offertetraject heel duidelijk: je betaalt een vast bedrag per maand, of we nou 1 of 20x per maand een naams- of nummerwijziging moeten doorvoeren. Die service hoort er gewoon bij. Wat ik in al die jaren geleerd heb, is dat klanten eenvoud, snelheid en flexibiliteit bijzonder waarderen. Ons motto is niet voor niets: ‘simpel, snel en schaalbaar’. Daar ligt onze kracht!”
Uitbreiding
“Natuurlijk zien wij de wereld om ons heen ook veranderen”, gaat Ronald verder. “Ik ben er van overtuigd dat die vaste telefoontoestellen binnen 5 jaar verdwijnen op de kantoorbureaus. Door het vele thuiswerken, zal bellen uiteindelijk volledig online of via mobiel gaan. Om toekomstbestendig te blijven ben ik daarom, naast S-IP, met 2 partners eMotionIT gestart. eMotionIT houdt zich bezig met automatiseringsdiensten in de breedste zin van het woord. Denk aan het leveren van o.a. cloud-, mail- & wifi-diensten. Telefonie en automatisering zijn twee compleet verschillende takken van sport, maar werken versterkend en vullen elkaar fantastisch aan. Dit komt beide entiteiten ten goede en daar profiteert de klant van.”
Samenwerken vanuit vertrouwen
Ronalds kennismaking met Veldsink – Bekx kent zijn oorsprong 20 jaar terug toen hij Martien Pijls (destijds werkzaam bij assurantiekantoor Xerves in Helmond) ontmoette bij een klus. “Wij raakten aan de praat en dat klikte heel goed. Toen ik voor mezelf begon wist ik dan ook meteen: ‘ik moet Martien bellen!’. Later is hij samen met Joan Bekx doorgegaan bij Bekx Assurantiën, wat nu Veldsink – Bekx, is. Daar heb ik nu al 16 jaar mijn zakelijke verzekeringen lopen, naar volle tevredenheid. Een fijn onderhoudsgesprek met Rob van Dijk bevestigde onlangs dat alles nog actueel is. Dat geeft dan toch een gerust gevoel. Inmiddels lopen mijn verzekeringen voor eMotionIT ook via Veldsink – Bekx.”
“Het lijntje naar mijn privésituatie werd steeds korter. Privé zat ik bij een achterneef van mij. Daar had ik niets mee. Ik zag ‘m ook nooit. Wat ik bij hem miste was aandacht, oprechte interesse en proactief contact. Dat krijg ik wel bij Veldsink – Bekx en dat is erg waardevol. Daarom lopen bijna al mijn privé verzekeringen via Veldsink.
Kort geleden heb ik schade gehad aan mijn horloge tijdens de verbouwing. Mijn dochter had schade aan haar iPhone. Eén belletje naar Veldsink met ter aanvulling een mail met foto’s en het was geregeld! Zonder tussenkomst van de verzekeraar. Geen langdradige verhalen. Dat is waarom ik bij Veldsink – Bekx verzekerd ben.”
“Aandacht, oprechte interesse en proactief contact, dat is erg waardevol!”
Ronald van Ampting
RegioBank
Op de vraag waarom Ronald klant is van RegioBank, grapt Ronald: “Omdat José zo leuk lacht.” Hij vervolgt: “Nee zonder gekheid, ik zit zelf bij de Rabobank die helaas uit het dorp is vertrokken. Omdat ik digitaal aardig uit de voeten kan, ben ik bij ze gebleven, maar voor mijn kinderen heb ik bewust gekozen voor een lokale bank. Het blijft gewoon fijn om snel even binnen te lopen of iemand snel aan de lijn te krijgen. Al is het alleen maar om als kind je verdiende spaarcentjes te laten storten. Of om de Zilvervlootrekening met een rendement van 10% dat vrijkomt vanaf het 18e levensjaar. Daar heb ik vroeger mijn eerste auto van gekocht, dus dat voordeeltje gun ik mijn kinderen ook!”
Hypotheek via Veldsink
Ook Ronald’s hypotheek is afgesloten via Veldsink – Bekx. Ronald: “Klopt. Vorig jaar besloten we ons huis flink te verbouwen. Dit moest natuurlijk gefinancierd worden. Door het jarenlange fijne contact met Veldsink – Bekx, gunde ik ze deze opdracht. Om een lang verhaal kort te maken: het hypotheektraject verliep niet zonder slag of stoot. Zowel communicatief als administratief zijn er fouten gemaakt. De coronatijd werkte ook niet mee. Al met al duurde het traject veel langer dan verwacht en was de rente inmiddels gestegen.”
“Omdat de aanloop naar het sluiten van de hypotheek zo’n rompslomp was geweest, heeft Joan een concessie gedaan in de bemiddelingskosten. Daarmee hebben we dit voorval op een goede manier afgesloten en zijn we weer met een positieve vibe doorgegaan. Als dit me was overkomen bij een andere partij, was ik zeker met mijn volledige portefeuille bij hen weggegaan, maar de jarenlange hechte band met Veldsink was te sterk om het hiermee teniet te doen.”
Op de vraag of Ronald Veldsink – Bekx zou aanbevelen aan vrienden of collega-ondernemers, zegt hij enthousiast: “Ja, het grootste bewijs dat ik daarvoor kan leveren is het feit dat ik jullie helaas ben kwijtgeraakt als klant, maar dat ik zelf nog steeds vrijwel alles bij Veldsink ondergebracht heb, zowel privé als zakelijk. Ondanks de enorme groei die Veldsink doormaakt, heb ik nog steeds het gevoel dat ik bij een club kom die er voor mij is en echt naar me luistert. Gaat er dan toch een keer iets mis, dan komen we er samen wel uit. Daar ben ik het levende voorbeeld van. Dat is de kracht van een jarenlange vertrouwensrelatie!” – Ronald van Ampting, S-IP