De coronacrisis hakt er keihard in en raakt ons allemaal. Niet eerder in de moderne geschiedenis raakten zoveel financieel gezonde bedrijven van het ene op het andere moment in de problemen. Niet zo gek wanneer je omzet in één klap geheel of grotendeels wegvalt.
Met veel bewondering zien we hoe ondernemers met al hun creativiteit de crisis te lijf gaan. Businessmodellen zijn in een mum van tijd aangepast. Zo gaan traditionele horecabedrijven diners thuisbezorgen en richten b2b-organisaties zich ook op de particuliere markt. En wat te denken van al die bedrijven die in staat waren om hun medewerkers binnen een tijdsbestek van enkele dagen massaal te laten thuiswerken? Petje af voor al die ondernemers!
Na de crisis
Maar hoe flexibel we ook zijn, hoeveel vet we ook op de botten hebben (zelfs met steun vanuit de overheid)… 2020 is voor de meesten van ons gewoon een verloren jaar. Het is vooral zaak om nu te overleven zodat we straks weer kunnen floreren.
Dat betekent dat je je bedrijf nu al moet voorbereiden op de situatie ná de crisis. Hoe ziet je bedrijf er dan uit? Hoe wil je dat het eruit ziet? En wat heeft de crisis met je eigen risicoperceptie gedaan?
Hoe kijk je nu aan tegen je verzekeringspakket?
Sluit dit pakket – met alle aanpassingen die in je bedrijf zijn doorgevoerd – nog aan op de huidige omstandigheden? Passen de verzekerde hoedanigheden nog bij de huidige en toekomstige manier van werken? Klopt het opgegeven gebruik van verzekerde machines en voertuigen nog? Het laatste dat je op dit moment kan gebruiken is een niet gedekte schade.
Laat ons daarom juist nú kijken naar je zakelijke verzekeringen. Besef dat een goed sluitend verzekeringspakket uiteindelijk het resultaat is van je totale risicomanagement en daarmee cruciaal is in de bescherming van de continuïteit van je bedrijf.
Neem gerust contact op met je zakelijk adviseur of loop binnen bij een van onze kantoren in de buurt.