Wij vertellen je hoe wij als Veldsink Advies in deze tijd onze klanten tóch gewoon kunnen blijven helpen. Dat doen we door stil te staan bij wat écht belangrijk is. Een interview met onze eigen directeur, Jeannette Veldsink, geeft inzicht.
1. Werk je vanuit huis? In hoeverre ben je in staat je werk te doen?
Sinds half maart werken de meeste collega’s thuis en dat geldt ook voor mij. Alle vestigingen (inclusief die met Regiobank) zijn nog wel open maar er is een minimale bezetting aanwezig.
Ik bel en videobel de hele dag om zoveel mogelijk contact te houden met mijn collega’s. De dynamiek is wel minder aanwezig maar alles kan op deze wijze goed doorgaan. Ook sollicitanten spreken we via beeldbellen en dat gaat goed. Overigens nemen we de sollicitanten pas aan als we ze fysiek hebben gezien.
2. Hoe geef je nu invulling aan het adviesgesprek? Advies op afstand? Wat zijn je ervaringen daarmee?
Adviesgesprekken gaan nu voornamelijk telefonisch of via beeldbellen. Fysieke afspraken op kantoor zijn er alleen als zowel de adviseur en de klant zich hier goed bij voelen. Handen wassen en op 1,5 meter afstand van elkaar, daar houdt iedereen zich aan. In het begin was het wel even wennen zowel voor de adviseurs als voor de klanten. Nu zie je dat de meesten er goed mee omgaan.
3. Benader je de klant proactief tijdens de coronacrisis? Hoe?
We hebben de grote zakelijke klanten direct gebeld met de vraag hoe het gaat en of we ze ergens mee kunnen helpen? Dat werd erg gewaardeerd. Vanuit onze lokale vestigingen hebben we veel contact met onze particuliere klanten.
4. Waar put je momenteel energie/hoop uit?
Wat ik echt gaaf vind, is dat we binnen een week met alle medewerkers thuis konden werken. De flexibiliteit en betrokkenheid van onze medewerkers is echt heel mooi. En nog steeds want het is voor mensen met gezinnen thuis een lastige tijd.
Daarnaast zie ik dat alle ontwikkelingen en projecten die we hadden gepland gewoon doorgaan zoals conversies, implementatie van Accelerate en een nieuwe online zakelijke aanvraagstraat. De trainingen vinden nu via e-learning en beeldbellen plaats in plaats van fysiek.
5. Wat denk je dat de crisis ons gaat brengen?
Uit een periode als deze komen altijd mooie ontwikkelingen waar je blijvend iets mee kunt. Zoals het beeldbellen. Vooral intern overleggen kunnen vaker op deze manier maar ook met klanten is er een optie van contact bij gekomen. Daarnaast staan we weer even stil bij wat echt belangrijk is en dat zijn niet de feestjes die we missen maar onze gezondheid en die van de dierbare mensen om ons heen.
Bron artikel: VVP