Home 20 jaar klant bij Veldsink

20 jaar klant bij Veldsink

In de rubriek klantverhalen deelt Veldsink Advies verhalen van klanten. Wat doen ze in het dagelijks leven? Wat drijft ze? Waarom zijn ze klant van Veldsink Advies? Dit keer delen we het verhaal van Tom Kusters, medeoprichter van Kusters & Bosch uit Mierlo. Tom is al meer dan 20 jaar klant bij Veldsink – Bekx in Mierlo, zowel privé als zakelijk.

Tom Kusters

Op bedrijventerrein Oudven in Mierlo is Kusters & Bosch gevestigd. Een bedrijf dat al bijna 32 jaar gespecialiseerd is in de fijnmechanische industrie. Ik spreek medeoprichter van het eerste uur Tom Kusters over de ontwikkelingen in zijn mooie bedrijf en zijn ervaringen met Veldsink Advies.

Ontstaan

Tom leerde Paul Bosch bij Philips kennen, waar ze samen de Philipsopleiding volgden en vervolgens als frezer in de fabriek terechtkwamen. Daar leerden ze de kneepjes van het vak . Al gauw ontstond het idee om samen zelfstandig verder te gaan in het vak. Tom: “Na militaire dienst kwam ik terug bij Philips en bekroop mij al snel het gevoel dat ik het beter kon. Het leek hier wel een gemeentehuis met al die regeltjes! De drive om voor mezelf te beginnen zat er van jongs af aan al in. Paul had dezelfde ideeën. Op een dag besloten we een bod te doen op een door Philips georganiseerde veiling waar overtollige machines naartoe gingen. En ja hoor: we wonnen het bod en dus de machine! Eén probleempje: we hadden geen geld. Gelukkig konden we allebei 3.500 gulden lenen bij onze ouders om de machine alsnog te kopen. Om de btw terug te krijgen besloten we ons in te schrijven bij de KvK. Zo werd Kusters & Bosch op 1 april 1990 geboren (geen grap) en werken we samen met onze 30 medewerkers nog iedere dag met veel passie aan de ontwikkeling van de meest geavanceerde fijnmechanische onderdelen.”

Klanten in Nederland en ver daarbuiten

Kusters & Bosch werkt vanuit Mierlo voor bedrijven door heel Nederland uit de medische, analytische en halfgeleiderindustrie en algemene machinebouw. Maar ook internationaal heeft Kusters & Bosch een aantal prachtige klanten (ESRF – CERN – ITER) die in de BIG Science industrie actief zijn. Via tenderaanvragen zijn die orders binnengehaald.

Tom laat mij trots een trechteronderdeel zien voor de farmaceutische industrie. “Dit onderdeel zit op een telmachine waar zo’n 100.000 pillen in gaan. Deze pillen worden met dit onderdeel gewogen en geteld zodat er uiteindelijk precies 10 pillen in een doosje gaan. Zo maken we aan de hand van een 3D-model de meest uiteenlopende fijnmechanische onderdelen. Prachtig toch?”

Hoe secuurder, hoe beter

Hoe nauwkeuriger het onderdeel moet zijn, hoe mooier de opdracht voor Kusters & Bosch is. “Klopt”, lacht Tom. “Voor het grove, standaard werk lopen wij niet warm. Onze kracht zit ‘m in het nauwkeurige werk en het heel secuur reinigen van producten. Neem nou ASML. Op chiponderdelen zitten ontzettend veel verbindingen. Zodra er ook maar een beetje vet op zit (bijvoorbeeld van je huid), beginnen die vetten uit te gassen waardoor de boel verontreinigd raakt. Dit is funest voor de chip. Om die reden besteden wij enorm veel aandacht aan het secuur reinigen van deze producten.

Persoonlijk en vertrouwd

Tom is al meer dan 20 jaar klant van Veldsink – Bekx. Tom: “Toon Bekx, oprichter van Bekx Assurantiën wat nu Veldsink – Bekx is, was goed bevriend met mijn ouders. Als Mierlo’s ‘Tonpraeter’ had hij de lachers op z’n hand en kon hij goed met mensen overweg. Toon stond hier in het dorp ook echt bekend als dé verzekeringsman. Privé waren mijn ouders zeer tevreden bij Bekx Assurantiën verzekerd. Dit maakte voor ons de keuze voor een verzekeringspartij zeer eenvoudig: Bekx natuurlijk! Het contact met Joan is net zoals destijds met zijn vader heel persoonlijk en vertrouwd. Is er iets, dan bel ik ‘m op en zeg ik: hier, los maar op. Ik heb het druk genoeg. Veldsink – Bekx is gedurende de jaren natuurlijk ook gegroeid dus het komt wel eens voor dat een collega op kantoor het oplost, maar dat maakt niet uit. Het wordt opgepakt zodat het van mijn bordje af is.”

Logo Kusters & Bosch

Snel schakelen

“Wij deden vroeger zaken met grotere verzekeraars. Daar voelden wij op een gegeven moment niets meer voor. Het was me te log en te zakelijk. Nu de meeste banken die ook verzekeringen aanbieden vertrekken of vertrokken zijn uit de dorpen, is het helemaal niet handig als ik even snel iets geregeld wil hebben. Doe mij maar een partij waar je nog eens gemakkelijk kunt binnenlopen of zij – als het echt nodig is – bij ons op de stoep staan. Waar ze me kennen en waarmee ik snel kan schakelen. Daar heb ik meer aan.”

Het kunnen inschakelen van een specialist en tevens sparringpartner ziet Tom als groot voordeel van een tussenpersoon. Tom: “Neem nou elektrakeuringen. De verzekeraar stelt vaak een eis dat je om de 3 jaar een elektrarapport laat opmaken. Dan bel ik Joan om te vragen waar ik op moet letten. Ik kan het natuurlijk ook zelf via internet uitzoeken, maar als ik van iemand hoor: “das ‘n goeie”, dan hecht ik daar meer waarde aan. Andersom gaat het net zo. Onlangs lieten wij bij Kusters & Bosch onze zonnepanelen keuren door een gespecialiseerde partij. Joan wilde graag weten welke partij dat was, omdat er nog weinig zijn die dat volgens de nieuwste normen (Scope Scios 12) kunnen. Zo helpen we elkaar.
Joan of Pim komen jaarlijks minstens één keer bij ons langs voor een onderhoudsgesprek. Dan krijg ik de vraag: ‘Tom, zullen we er weer eens even doorheen lopen?’ Dat geeft een vertrouwd gevoel!.”

Inbraakschade

Vorig jaar heeft Kusters & Bosch helaas te maken gekregen met inbraakschade. Tom: “Voor de schadebepaling heb ik Joans advies een paar keer ingeroepen. Niet alles voelde helemaal zuiver, dus ik wilde graag dat Joan even meedacht. Zo gezegd, zo gedaan. De schade is uiteindelijk naar tevredenheid opgelost.”

Gemak

Ook privé heeft Tom al zijn verzekeringen via Veldsink – Bekx geregeld. “Ik woon in Mierlo en heb een tweede huis in Duitsland dat ik natuurlijk ook moest verzekeren. Hup, belletje naar Veldsink en de mogelijkheden werden uitgezocht. Snel kreeg ik een paar aanbiedingen waar ik een keuze uit heb gemaakt. Zo ging dat ook met mijn motorverzekering. Ik krijg met regelmaat mailtjes van partijen waar het net iets goedkoper kan, maar denk dan: ja, maar is er echt iets aan de hand, moet ik wél alles zelf regelen. Daar heb ik geen zin in.”

Veldsink aanbevelen

Op de vraag of Tom Veldsink aanbeveelt zegt hij: “Jazeker! Laatst nog. Twee buitenlandse collega’s die hier werken hebben onlangs een auto-ongeluk gehad. De afwikkeling moest natuurlijk via de verzekeraar gaan. Ze zaten beiden bij een online verzekeraar met als gevolg dat ze alles zelf moesten regelen en uitzoeken. Dat is voor mij al lastig, laat staan voor die jongens! Ik heb hen al vaker gezegd: ga eens praten met Veldsink – Bekx. Dan betaal je misschien een paar euro’s meer, maar dan heb je er geen omkijken meer naar. Of ze mijn advies opvolgen, laat ik aan hen. Als ze me later maar niet verwijten dat ik niet heb meegedacht. Ik heb immers het beste met ze voor!”